Op dinsdag 15 februari 2022 (van 14.00 tot 17.00 uur) organiseert BlueCity samen met ‘Het Nieuwe Nassen: de Meet-up’, dé middag waar de Rotterdamse horeca en foodretail nieuwe inspiratie en inzichten opdoen rondom slim en duurzaam ondernemen. De Meet-up geeft je inzichten in de financiële kansen van duurzaam ondernemen én toont je ook direct de praktische oplossingen hoe je dit doet.
Meet-up voor en door ondernemers
De Meet-up is speciaal bedoeld voor ondernemers, chef-koks en bedrijfsleiders in de Rotterdamse horeca en foodretail. Zelden hebben horecaondernemers zo’n gekke plottwist voorgeschoteld gekregen als vorig jaar. Ook in 2022 vraagt de aanhoudende onzekerheid van ondernemers om snel te schakelen en mee te bewegen. Kortom: het is andere koek dan normaal. Maar deze veranderingen bieden ook ruimte voor kansen. Kansen om in te spelen op nieuwe trends, te experimenteren en je zaak klaar te stomen voor de gast van morgen; of je nou net komt kijken of al 30 jaar je eigen toko runt. Tijdens de Meet-up ontdekken we samen hoe Het Nieuwe Nassen er uit ziet: schuif je ook aan?
Wat de Meet-up jou oplevert
- Praktische inzichten rondom duurzame, financiële quick-wins die je morgen al kunt toepassen
- Je proeft de nieuwste en beste producten uit de regio met oog voor de omliggende natuur en ontmoet de boeren en makers
- De slimste en aantrekkelijkste alternatieven voor single use plastics
- Praktische financiële kansen voor afvalreductie
- Inspiratie rondom duurzame horeca trends
Duurzaamheid is ook biodiversiteit
Bij duurzaamheid wordt al snel gedacht aan het gebruik van recyclebare materialen. Maar duurzaamheid is ook biodiversiteit! Rotterdam wordt omringd door eeuwenoud boerenland. Voor horecaondernemers biedt het kansen om slimmer, lokaal en met oog voor de omliggende natuur in te kopen. Ook zijn lokale én duurzame streekproducten meer en meer top-on-mind bij veel Rotterdammers. Hoe mooi is het om een stuk kaas van een Rotterdamse boer te gebruiken op het menu?
Spread the word
Ben jij of ken jij Rotterdamse ondernemers die hier graag aan mee willen doen? De Meet-up vindt plaats in het voormalige Tropicana zwembad. Ook is er een foodtasting en borrel. Op de foodtasting staan o.a. De Bonte Weide, coöperatief Heerlijk van Dichtbij, Hoeve Biesland en Buijteland van Rhoon met hun producten.
Je kunt je hier aanmelden voor de Meet-up!
Kijk hier voor het programma, meer informatie rondom de coronaregels en meld je aan voor een van de werksessies.
Luister de podcast
In de podcast-serie gaat Rotterdamse chef en ondernemer Perry de Man, podcast host en ambassadeur van het ‘Het Nieuwe Nassen’, in gesprek met horeca- en foodretail ondernemers over het runnen van een bedrijf dat klaar is voor de toekomst. Te gast zijn onder meer Michael Schook (chef-kok restaurant Heroïne), Paul Sharo (eigenaar Man Met Bril Koffie) en Thomas Uljee (mede-oprichter Tomasu, bakkerij Eurobakker).
De podcast is vanaf 8 september te beluisteren op bluecity.nl/het-nieuwe-nassen en ondernemers kunnen zich via deze pagina aanmelden voor de Meet-up en meer informatie vinden over de Impact Cafés.
Met steun van LIFE All4Biodiversity
Het project ‘Rotterdam de boer op!’ wordt mogelijk gemaakt door de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij en gesteund door LIFE All4Biodiversity. Dit programma werkt in verschillende provincies aan het ontwikkelen van sluitende verdienmodellen voor boeren en het verhogen van de biodiversiteit in Natura 2000-gebieden. In Midden-Delfland werken de boswachters van Natuurmonumenten en boeren mee aan het programma dat geleid wordt door provincie Zuid-Holland en mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europese LIFE IP fonds.