Ben jij een Zuid-Hollandse boer of (horeca)ondernemer en draag jij met jouw bedrijf of via lokaal & natuurinclusief inkopen bij aan de natuur? Wil jij graag meer leren over hoe je het verhaal achter de producten van je eigen bedrijf of je afnemers kan vertellen, zodat je er meer van verkoopt voor een goede prijs? Dan is deze groepstraining voor jou!

Weet je wat je visie & missie is en kun je die helder verwoorden? Hoe draag je bij aan de Rotterdamse natuur & cultuur en zorg je dat je zelf winstgevend bent als ondernemer? Hoe pak je je eigen unieke rol en ken je die van de andere ondernemers in de keten? Dat zijn de vragen waar we mee aan de slag gaan. We kijken naar jouw onderneming, naar je merk, het aanbod dat je hebt en hoe je je verhaal op een unieke, impactvolle manier kunt delen.

Naast nadenken over deze strategische vragen, is er ook ruimschoots de tijd om in de praktijk te duiken. Wil je meer leren over websites, sociale media en andere online zaken? Of ben je op zoek naar de beste afzetkanalen in de regio? Of wil je juist meer aandacht besteden aan het benaderen van de lokale pers en de inrichting van je erf en/of winkel? Tijdens de training zoeken wij de juiste experts bij de behoeftes van de deelnemers.

Trainingsessie social media, 2023

Na een succesvolle eerste editie vorig jaar, bieden we dit jaar de tweede, geoptimaliseerde training aan. De training wordt opgebouwd rondom de vragen van de deelnemers. We gaan tijdens vijf fysieke bijeenkomsten en twee online check in’s gezamenlijk aan de slag en tussendoor werk je aan je eigen marketing- en communicatieplan in samenwerking met een coach. Ook bieden we je een persoonlijke coaching sessie aan met Marielle. Er wordt verwacht dat je tijdens de training actief met je merk aan de slag gaat. Dit is een tijdsbesteding van circa 1 uur per week naast de geplande sessies.

Voorlopig programma

De bijeenkomsten vinden plaats op de volgende data:

  • Vrijdag 8 november 2024
  • Donderdag 12 december 2024 (online)
  • Donderdag 9 januari 2025
  • Donderdag 30 januari 2025
  • Donderdag 13 februari 2025 (online)
  • Donderdag 6 maart 2025
  • Donderdag 20 maart 2025

De bijeenkomsten vinden plaats in de Voedselwerkplaats van Rotterdam de boer op! bij Herenboerderij De Vlinderstrik in Rotterdam nabij Metro Rodenrijs. Voor lunch wordt gezorgd.

Docenten en coaches

Facilitator en coach Marielle Gussenhoven, Wholebrands

Facilitator en merkcoach van deze training is Marielle Gussenhoven van Wholebrands. Na een carrière als marketeer in het grote bedrijfsleven besloot Marielle 11 jaar geleden dat ze alleen nog maar wilde werken voor initiatieven en ondernemers die het leven op aarde willen beschermen en versterken. Zo begeleidde ze o.a. Grutto, Wij.land en Wilderland.

Afhankelijk van de behoeften van de deelnemers op het gebied van marketing & communicatie schakelen we voor de praktische vragen en het werken aan je marketingplan docenten in als Fien van Cappellen en Guido Meerman van Rotterdam de boer op!. Ook organisatoren Maaike Wermer, met een geschiedenis als communicatie-expert en persvoorlichter bij Natuurmonumenten, en Robert-Jan Piek, korte-keten expert, denken en werken graag met je mee!

Voor wie:

Natuurinclusieve boeren en ondernemers in food, landbouw, cosmetica of bouw met een product/dienst in de regio Rotterdam die de ambitie hebben om een merk te bouwen. De ervaring leert dat het een krachtige wisselwerking is om makers en producenten met elkaar in verbinding te brengen en samen te bouwen aan nieuwe gezonde ketens.

Taal:

Nederlands (Engels mogelijk afhankelijk van inschrijvingen en voorkeur van de groep)

Prijs:

Voor deelnemers zijn de kosten 250,- euro per persoon en 450,- euro voor 2 personen die de training samen volgen.

Wat is inbegrepen in deze training:

  • Intake sessie met Robert-Jan Piek
  • Merkwandeling opdracht als kick off van het programma
  • 5 trainingsdagen van 9 tot 15 uur. Vegetarische lunch, koffie en thee inbegrepen tijdens deze dagen.
  • Alle formats en tools
  • 2 online Q&A’s met de groep tussen de live sessies door
  • 1 online 1 op 1 sessie met Marielle tussen de 1e en 2e sessie om je positionering aan te scherpen.
  • Je wordt onderdeel van de Wholebrands regeneratieve merkenbouwers community. Je kunt deelnemen aan de live sessies waarin je andere ondernemers ontmoet en de verdiepende online Q&A’s over bijvoorbeeld: PR & omgaan met pers, e-commerce, sociale media en dergelijke.
  • Outdoor tijd en ruimte voor reflectie.
  • Bonus trainers uit ons regionale netwerk

   

Aanmelden en meer informatie

Ben je nu al enthousiast en zou je graag mee willen doen? Of heb je interesse, maar ook nog wat vragen? Neem voor meer informatie én aanmelden contact op met Marie-Jozé van Marrewijk via rotterdamdeboerop@natuurmonumenten.nl of 06 47525888.

Er is ruimte voor maximaal 15 deelnemers, dus aarzel niet en meld je snel (aan)!

*Testimonials van de Starterstraining ‘Bouw je regeneratieve merk’ in 2023 en de Strategietraining van Wholebrands.

Deze training wordt georganiseerd en gefinancierd door Rotterdam de boer op!. Rotterdam de boer op! is een programma gericht op het versterken van de biodiversiteit op het boerenland via het verbeteren van het verdienmodel van de boer & het aanhalen van de banden tussen stad en platteland, en wordt gefinancierd door de Nationale Postcode Loterij.