Een van de meest succesvolle boerenbedrijven in onze regio op het gebied van de korte keten en het verbinden van boer & burger is Hoeve Biesland in Delfgauw. Dit is het boerenbedrijf van de familie Duijndam en boer Tim van Bregt. Donderdagavond 29 juni nam chef marketing Elien van Hoeve Biesland ons mee in hun marketing- en communicatieaanpak tijdens een online Q&A.
We gaan in op deze thema’s:
Iedereen met interesse in deze thema’s is welkom bij de online Q&A. Deze bijeenkomst is onderdeel van de cursus marketing-communicatie voor natuurinclusieve boeren die we dit voorjaar organiseerden samen met de Voedselfamilies. Tijdens de cursus hebben we een aantal sterke merken de revue laten passeren en in dat rijtje mocht Hoeve Biesland niet ontbreken. Omdat het voor een breder publiek dan de cursusgroep interessante materie is, is deze Q&A openbaar.
Over Hoeve Biesland
Hoeve Biesland is een grote biologische zorgboerderij in Delfgauw bij Delft. Naast de Bieslandse Polder beheert de boerderij o.a. de graslanden van de Ackerdijkse Plassen van Natuurmonumenten en de koeien hebben ook op land van Staatsbosbeheer een ‘landschapsbeherende rol’. De zorgcliënten, die hulpboeren genoemd worden, helpen boer Tim met de koeien. Hoeve Biesland heeft ook een eigen tuinderij: ‘De Groenteboerin van Hoeve Biesland’. De boerderij doet een groot deel van de verwerking van de producten zelf. Er is een slagerij, een bakkerij en een zuivellokaal. Ook de afzet van de producten regelt het team van Hoeve Biesland grotendeels zelf. Er is een grote boerderijwinkel op het erf en de producten worden afgezet bij regionale horeca, via supermarkten in de omgeving, het eigen Kistje vol Smaak, via Rechtstreex en diverse andere partijen. Ook heeft het Haagse voedselcollectief LekkerNassûh een oogstaandeel bij De Groenteboerin.